FAQ

Hier vindt u de antwoorden op onze meest gestelde vragen. Als het antwoord dat u zoekt niet beschikbaar is, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, ons team helpt u graag verder.

Problemen met mijn bestelling

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen nadat deze is geplaatst?
Nadat je een bestelling hebt geplaatst, kun je deze alleen tijdens onze kantooruren annuleren door telefonisch contact met ons op te nemen: 020 261 5213. Dit kan alleen binnen twee uur na het plaatsen van de bestelling.

Ons systeem stuurt de bestellingen om de 2 uur vanaf 07:00 uur naar ons magazijn, waar ze worden verwerkt zodra ze zijn aangekomen. Houd er rekening mee dat als je om 10:50 uur een bestelling plaatst, je slechts 10 minuten hebt om contact met ons op te nemen en de bestelling te annuleren.

Indien je niet op tijd contact met ons hebt kunnen opnemen en je bestelling is al doorgestuurd naar ons magazijn, dan is het helaas niet meer mogelijk om je bestelling te annuleren. Je kunt het pakket dan retourneren en je geld terugkrijgen!


Ik heb een defect/verkeerd artikel ontvangen, wat moet ik doen?
Neem in het geval van een beschadigd of defect artikel direct contact met ons op via webshop@anna-nina.nl, door een foto van het artikel en het ordenummer door te sturen. Wij sturen dan een retourlabel, waarmee je de bestelling op onze kosten aan ons kunt retourneren. We zullen dan proberen om het artikel te repareren of wij maken een terugbetaling in orde.


Mijn bestelling is niet compleet, wat moet ik doen?
Als een bestelling incompleet is geleverd, kan het zijn dat er een deellevering heeft plaatsgevonden. Bekijk de factuur waarop duidelijk staat of de bestelling gedeeltelijk is geleverd.

Een deellevering kan gebeuren wanneer een artikel momenteel uitverkocht is, maar nog wel te koop was. Dit zou natuurlijk niet moeten gebeuren, maar in het geval dat dit het geval is, ontvang je een e-mail waarin je wordt geïnformeerd over de status van uw bestelling, of het product volgt op een later tijdstip of je krijgt uw geld terug.

Als je een artikel als pre-order hebt besteld, samen met artikelen die al op voorraad waren, worden deze later geleverd. Op de productpagina van het artikel wordt aangegeven wanneer het artikel wordt verzonden.


Ik heb problemen bij het uitchecken, wat moet ik doen?
Als er problemen zijn bij het afronden van de bestelling of het voltooien van de betaling, raden we aan de browser te sluiten en opnieuw te starten.

Het kan ook zijn dat je de bestelling niet kunt afronden omdat iemand anders zojuist het laatste artikel heeft besteld. Als de browser lange tijd open is geweest, kun je proberen de pagina te vernieuwen om te controleren of het item nog steeds beschikbaar is.

Als je nog steeds problemen hebt met het voltooien van je bestelling, neem dan contact met ons op via webshop@anna-nina.nl.

Er is iets misgegaan tijdens het plaatsen van mijn bestelling, hoe weet ik dat mijn bestelling is gelukt?
Als de bestelling in rekening is gebracht, maar je nog geen orderbevestiging hebt ontvangen, raden we je aan contact met ons op te nemen via de mail, webshop@anna-nina.nl.


Het is mogelijk dat de bevestigingsmail in je spamfolder is terechtgekomen of dat er een onjuist e-mailadres is ingevoerd.

Is het mogelijk om mijn bestelling cadeau te laten inpakken?

Helaas is het momenteel niet mogelijk om je bestelling als cadeau in te laten pakken. In de toekomst kan dit echter mogelijk zijn.

Betalingen, kortingen en cadeaubonnen

Wat zijn de verschillende betaalmethoden?

De verschillende betaalmethoden die wij aanbieden zijn iDeal, Visa, Mastercard, Klarna & PayPal.

Hoe werkt betalen met Klarna?
Als je Klarna als betaalmethode kiest, betaal je pas als je je bestelling hebt ontvangen.

Binnen enkele dagen na ontvangst van je bestelling ontvang je een e-mail van Klarna met de betalingsgegevens. Je hebt dan 14 dagen de tijd om de factuur met Klarna te betalen. Indien je geen e-mail hebt ontvangen,neem rechtstreeks contact op met Klarna, aangezien de betaling niet meer via ons verloopt.


Waarom kan ik niet betalen met Klarna?
Zodra je Klarna als betaalmethode kiest, wordt er een controle uitgevoerd. Deze controle bestaat uit drie factoren: betalingsgeschiedenis bij Klarna, het bedrag en in sommige gevallen externe informatie verstrekt door een kredietinstelling. Deze combinatie van factoren zal bepalen of de aankoop al dan niet kan worden goedgekeurd.

Als het systeem je niet toestaat om met Klarna te betalen, kun je je bestelling afronden met een andere betaalmethode.

Kan ik een factuur voor mijn bestelling ontvangen? 
Als je een handelsfactuur nodig hebt voor je bestelling, stuur dan een e-mail met je bestelnummer naar webshop@anna-nina.nl. Wij kunnen dan een factuur sturen.


Wanneer de prijs van een artikel dat ik heb gekocht verandert, kan ik dan een terugbetaling aanvragen?

We hebben af en toe een korting/actie, die wordt beïnvloed door onze voorraad, trends en vraag en aanbod. Helaas is het in deze gevallen niet mogelijk om het prijsverschil als restitutie te ontvangen.


Kan ik ook online een cadeaubon bestellen? 

Op dit moment hebben we alleen fysieke cadeaubonnen, die online en in de winkel verkrijgbaar zijn. Het perfecte cadeau!


Is het mogelijk om mijn cadeaubon te gebruiken voor online bestellingen?

Ja, de cadeaubonnen kunnen zowel online als in een van onze eigen Anna + Nina-winkels worden gebruikt.Om onze winkels te bekijken, klik hier.


Hoe kan ik de cadeaukaart online gebruiken?

Wanneer je de cadeaukaart online wilt gebruiken, moet je de betaaloptie 'cadeaukaart' kiezen. Je wordt dan doorgestuurd naar de cadeaukaart kassa waar je bij het afrekenen het kaartnummer en de pincode moet invullen. Deze codes vind je op de voor- en/of achterkant van de cadeaukaart. 


Als ik een bestelling plaats van buiten de EU, worden er extra kosten in rekening gebracht?

Als je buiten de EU woont en iets van onze website wilt bestellen, kunnen er invoerrechten en belastingen van toepassing zijn.

Levering

Als ik vandaag iets bestel, ontvang ik mijn bestelling dan morgen?

Vanaf 07:00 uur worden alle bestellingen om de 2 uur verwerkt en elke middag worden pakketten opgehaald door de koerier om te worden verzonden. Dus als je je bestelling uiterlijk voor 16:00 uur plaatst, dan is het mogelijk dat je de bestelling de volgende dag in huis hebt.
Let op: dit is een schatting en geen garantie. Het kan altijd voorkomen dat het pakket wat langer duurt, vanwege het volume aan bestellingen, of vertraging. Uiteraard doen we ons best om je bestelling zo snel mogelijk bij je te krijgen.

Bestellingen die tijdens de COVID-19 periode worden geplaatst hebben een levertijd van circa 2-5 werkdagen. Houd er rekening mee dat we ons best doen om uw bestellingen zo snel mogelijk bij u te krijgen, maar er kunnen verdere vertragingen optreden.


Kan ik mijn adres nog wijzigen nadat ik mijn bestelling heb afgerond?

Nadat je de bestelling hebt geplaatst, kun je helaas geen wijzigingen meer aanbrengen. Als je een onjuist adres hebt ingevoerd, moet je de bestelling annuleren en opnieuw plaatsen.
*Als je zojuist een typfout hebt gemaakt bij het invoeren van de straatnaam, wordt dit automatisch aangepast door de vervoerder wanneer je bestelling wordt verzonden.


Kan ik een datum en tijd selecteren waarop mijn bestelling moet worden afgeleverd?

Het is helaas niet mogelijk om bij het plaatsen van een bestelling een bezorgdatum en -tijd te kiezen. We verwerken en verzenden onze bestellingen altijd zo snel mogelijk, zodat je ze snel in huis hebt!

Wat zijn de verzendmethoden?

Binnen Nederland versturen we onze bestellingen via DHL en naar België via BPost. Zendingen naar de rest van de wereld worden verzonden met DHL, GLS en FedEx.


Ik heb mijn bestelling nog steeds niet ontvangen, wat kan ik doen?

Als je je bestelling na de geschatte tijd niet hebt ontvangen, raden we je altijd aan om de tracking van je pakket te controleren.
Als het pakket is gemeld bij de koerier, maar nog niet is verzonden, zijn we nog steeds bezig je bestelling in te pakken en zo snel mogelijk te laten verzenden. Als je bestelling langer dan een paar dagen vastzit in de sorteerfase, vragen we je een e-mail te sturen naar webshop@anna-nina.nl met je bestelreferentie, zodat we de status van je bestelling kunnen controleren.
Als je pakket als bezorgd wordt vermeld, maar je hebt het niet ontvangen, kijk dan in je mailbox voor een bericht van de koerier.


Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben wanneer deze wordt bezorgd?

Indien je niet thuis bent tijdens de bezorging, kan het pakket in uw brievenbus worden bezorgd. Als het pakket te groot is, laat de koerier een briefje voor je achter, of het pakket bij de buren is afgeleverd of kan worden opgehaald bij een servicepunt.


Kan ik mijn pakket bij iemand anders laten bezorgen?
Dat kan natuurlijk, vul bij het afrekenen het adres van de ontvanger in als 'verzendadres' en zet je eigen gegevens onder 'factuuradres'. De trackinginformatie voor het pakket wordt naar je verzonden, zodat je de bestelling kunt volgen.

Kan ik mijn bestelling naar mijn werkadres laten verzenden?

Het is mogelijk om je pakket naar je werkadres te laten sturen, zorg er wel voor dat de bedrijfsnaam staat ingevuld bij je adresgegevens van de order. Het pakket kan niet worden afgeleverd als de bedrijfsnaam als 'voornaam' is ingevuld, dus zorg ervoor dat alle velden onjuist zijn ingevuldy

Ik heb een artikel besteld als pre-order, hoe werkt dit?

Pre-orders zijn collecties die vóór de beschikbaarheidsdatum online kunnen worden besteld. Zie de productbeschrijving voor meer informatie over de specifieke leverdatum.


Pre-orders kunnen zoals gebruikelijk binnen de periode van 60 dagen worden geretourneerd. Deze termijn gaat pas in als het product bij jou is afgeleverd.

Als je een combinatie van artikelen op voorraad en vooraf bestelde artikelen hebt gekocht, wordt een gedeeltelijke levering toegepast.

Retourneren & Terugbetalingen

Let op: We dekken de kosten van het retourneren van je bestelling niet, dus we raden je ten zeerste aan om je pakket met tracking te verzenden en een bewijs van verzending te bewaren. Als het product zoek raakt, is dit niet onze verantwoordelijkheid. 

Hoe retourneer ik mijn bestelling?

Als je een bestelling van ons hebt ontvangen, maar niet helemaal tevreden bent, heb je de mogelijkheid om de bestelling binnen 60 dagen na ontvangst te retourneren.

Volg de onderstaande stappen om uw bestelling te retourneren.

1. Vul het retourformulier in, mocht je geen retour formulier hebben, klik hier om een nieuw formulier te downloaden.

2. Pak de goederen samen met het retourformulier en de pakbon opnieuw in.
3. Stuur het pakket naar:
anna + nina Misi Fulfilment c/o Spectrumlaan 31 Bleiswijk, 2665 NM Nederland

Retourzendingen uit het Verenigd Koninkrijk

Om je pakket succesvol aan ons terug te sturen, bevestig je het aparte label met ons retouradres en de tekst 'THIS PACKAGE IS A RETURN' aan de buitenkant van je pakket. Zorg ervoor dat deze goed zichtbaar is voor het koeriersbedrijf. Houd er rekening mee dat u de verzendkosten zelf moet betalen.


Kan ik mijn bestelling retourneren naar een van jullie winkels?

Het is helaas niet mogelijk om een product te retourneren in een van onze winkels. We werken met een magazijn dat onze bestellingen verwerkt en artikelen moeten worden geretourneerd.


Wat gebeurt er als ik mijn pakket later dan 60 dagen terugstuur?

Probeer je pakket altijd binnen 60 dagen na ontvangst te retourneren. Als het je niet lukt en we je retourzending later ontvangen, voegen we een shoptegoed toe aan je account in plaats van een terugbetaling uit te voeren!


Is mijn retour pakketje goed ontvangen?Retouren komen binnen in ons magazijn, waar ze vervolgens worden verwerkt. Zodra ze zijn verwerkt, zullen we de terugbetaling in orde maken. Binnen 2 weken na ontvangst van je pakket ontvang je een bevestiging dat je retour is verwerkt en dat je geld is teruggestort!


Is het mogelijk om mijn artikelen te ruilen in plaats van mijn geld terug te krijgen?

Helaas bieden wij niet de mogelijkheid om artikelen te ruilen. Als je een nieuw artikel wilt ontvangen, retourneer dan je ongewenste artikel voor een terugbetaling en plaats een nieuwe bestelling bijwww.anna-nina.nl.


Ik wil twee bestellingen retourneren, kan ik ze samen laten verzenden?

Je kunt natuurlijk altijd 2 bestellingen in één zending retourneren. Dit bespaart u niet alleen verzendkosten, maar het is ook nog eens beter voor het milieu! Wel is het belangrijk dat je 2 aparte facturen van de bestellingen toevoegt, evenals 2 verschillende retourformulieren. Hoe duidelijker, hoe beter!


Kan ik sale artikelen retourneren?

Ja, de mogelijkheid om producten binnen 60 dagen te retourneren geldt voor alle producten, of ze nu in de aanbieding zijn of niet!

Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling voor het/de geretourneerde artikel(en)?
Binnen 14 dagen na ontvangst van een retour in ons magazijn, ontvangt je een e-mailbevestiging wanneer de terugbetaling is verwerkt. Na 5-10 dagen wordt deze terugbetaling teruggestort op je bankrekening, dit is het oorspronkelijke betalingstype toen de bestelling werd geplaatst. Let op: onze terugbetaling kan zichtbaar zijn op je bankrekening onder de naam 'Mollie'.

Artikelen & Voorraad

Ik weet mijn ringmaat niet, wat moet ik doen?

Als je online een ring hebt gevonden die je bevalt, maar niet zeker bent van je ringmaat, kun je naar onze ringmaattabel hieronder gaan om erachter te komen welke maat je nodig hebt!


Maattabel


Hoe weet ik wanneer een product weer op voorraad is?

Als u geïnteresseerd bent in een artikel dat niet op voorraad is, kunt u zich aanmelden voor onze 'back in stock'-melding, en u ontvangt een e-mail wanneer het product weer op voorraad is..


Ik ben geïnteresseerd in een artikel dat ik in winkels heb gezien, maar ik kan het niet online vinden, wat kan ik doen?

We hebben een iets ander assortiment aan producten online en in de winkels, daarom kan het zijn dat we het artikel dat je zoekt niet online verkopen.

Het kan ook zijn dat een artikel online is uitverkocht en vervolgens van de website is gehaald, maar nog wel verkrijgbaar is in een van onze winkels.


Hoe kan ik het best mijn sieraden verzorgen?

Je sieraden zijn je mooiste en kostbaarste bezit, dus daar wil je zo lang mogelijk van genieten. Daarom is het altijd belangrijk om je sieraden af en toe een schoonmaakbeurt te geven.


Verguld

Om de zilververgulde sieraadkleur te behouden, dient u deze af te doen tijdens het sporten, douchen of zwemmen. Vermijd ook het gebruik van parfum en andere oliën en lotions op de sieraden. Deze producten kunnen de bovenste goudlaag van het sieraad beschadigen.

Zilver

Als je je zilveren sieraden een tijdje niet hebt gedragen, kan de kleur in de loop van de tijd donkerder zijn geworden, maar maak je geen zorgen! Gebruik wat Silvo zilverpoets en een droge doek en je sieraden zien er weer als nieuw uit.


Messing

Messing kan soms donkerder van kleur worden als je het lang gedragen hebt, maar dit materiaal is ook makkelijk schoon te maken met Brasso koperglans en een droge doek!


Ik kan mijn oorbellen niet sluiten, wat moet ik doen?

Als je je oorbellen niet goed kunt sluiten, raden we je aan om ze altijd van achteren naar voren te plaatsen. Hierdoor heb je een beter zicht op het sluiten van de oorbellen. Het is ook aan te raden om het scharnier een paar keer te openen en te sluiten, zodat de sluiting soepeler wordt, de oorbellen soms wat stug kunnen zijn, zodat je ze niet kwijtraakt tijdens het dragen!


Ik ben een oorbel kwijt, kan ik ook een losse oorbel kopen?

Het is nooit leuk om een oorbel te verliezen, maar helaas komt dit wel eens voor. Af en toe verkopen we onze sieraden als losse oorbel, maar vaker als paar of in een set met 3 verschillende oorbellen.
Kijk op onze website of we deze als losse oorbel verkopen. Als de oorbel als paar wordt verkocht, is er helaas geen mogelijkheid om deze als single te kopen.


Bieden jullie een reparatieservice aan?

Zijn je sieraden kapot en is de garantie niet meer geldig, dan kun je je 14K gouden en zilveren sieraden tegen een kleine vergoeding naar ons Atelier brengen om het te laten repareren. Voor meer informatie over prijzen kunt u contact opnemen met ons Atelier, atelier@anna-nina.nl of +31 (0)20 261 57 17!


Als je een defect verguld artikel hebt en de garantie is niet meer geldig, kunnen we je niet helpen het te repareren. Dit komt omdat het dunne laagje verguldsel erg kwetsbaar is en wij dit niet willen aantasten.


Is het mogelijk om sieraden te laten graveren?

Wij bieden kettingen en ringen die beschikbaar zijn met aangepaste gravure,onlineen in ons Atelier.

Voor verzoeken met betrekking tot het graveren van persoonlijke sieraden kunt u rechtstreeks contact opnemen met ons Atelier. Je kunt altijd contact opnemen met ons Atelier door te bellen of te mailen, atelier@anna-nina.nl of +31 (0)20 261 57 17.


Wanneer worden de vintage ringen weer aangevuld?

Helaas zijn al onze vintage ringen uniek en one of a kind. Een ring kan echter weer op voorraad komen als deze is geretourneerd, dus meld u aan voor de back-in-stock-functie om als eerste op de hoogte te zijn!

Als je een bepaald type ring wilt hebben, kun je altijd langskomen in ons Atelier en met onze Goudsmid praten en je eigen ring ontwerpen. Zo heb je echt een unieke ring! Maak een afspraak in ons Atelier door te bellen of te mailen naar +31 (0)20 261 57 17 of atelier@anna-nina.nl.


Is het koraal dat je gebruikt voor je sieraden duurzaam ingezameld?

Het koraal toont de eigenschappen van koraal behorende tot het geslacht Corallium. De specifieke soort die wordt gebruikt voor kunstmatige kleuring is bamboekoraal (Corallium isididae). Deze soort staat niet op de CITES-lijst van beschermde soorten.

Technisch

Hoe meld ik me af voor de nieuwsbrief?

Indien u geen interesse meer heeft in het ontvangen van onze nieuwsbrief, kunt u zich uitschrijven door onderaan onze nieuwsbrief op 'uitschrijven van deze lijst' te klikken..
Er zijn enkele e-mails waarvoor u zich niet kunt afmelden, b.v. orderbevestigingsmails.
Als je merkt dat je ons mist en op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws, kun je je eenvoudig opnieuw abonneren op onze nieuwsbrief door op je voorkeuren bijwerken te klikken of rechtsonder op onze startpagina..